Παροχή πληροφοριών για τη υποβολή φακέλου για την τροποποίηση υφιστάμενης άδειας χρήσης ύδατος
Δικαιολογητικά και διαδικασία για την τροποποίηση υφιστάμενης άδειας χρήσης ύδατος
Σχετικά έγγραφα
ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ IV ΤΗΣ ΜΕ ΑΡ. 146896/2014 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2878Β27-10-2014)
Οδηγίες - παρατηρήσεις
Τα παρακάτω τμήματα της Δ/νσης Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού, Περιφέρειας Κρήτης, είναι φορείς υποδοχής αιτημάτων για την τροποποίηση υφιστάμενης άδειας χρήσης ύδατος, για σημεία υδροληψίας, τα οποία βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων των παρακάτω Δήμων με τους οποίους η Περιφέρεια Κρήτης έχει υπογράψει διαβαθμιδική σύμβαση. ΔΗΜΟΙ (διαβαθμιδική σύμβαση σε ισχύ) Υδροοικονομίας Αρχανών-Αστερουσίων, Βιάννου, Γόρτυνας, Ηρακλείου, Μινώα Πεδιάδας, Φαιστού Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας ΠΕ Χανίων Γαύδου, Κισσάμου, Σφακίων, Χανίων Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας ΠΕ Ρεθύμνου Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου, Ανωγείων, Μυλοποτάμου Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας ΠΕ Λασιθίου Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας Για τους Δήμους Αποκορώνου, Καντάνου-Σελίνου, Μαλεβιζίου, Οροπεδίου Λασιθίου, Πλατανιά, Ρεθύμνου, Σητείας, Χερσονήσου η κατάθεση των αντίστοιχων αιτημάτων γίνονται απευθείας σε αυτούς. Πότε γίνεται τροποποίηση υφιστάμενης άδειας χρήσης ύδατος Η τροποποίηση των αδειών γίνεται πριν από τη λήξη ισχύος τους στις ακόλουθες κυρίως περιπτώσεις: α) αλλαγή της χρήσης του ύδατος, Εάν δεν τεκμηριώνονται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, η αντικατάσταση αδειοδοτείται εξαρχής ως νέο έργο.
Μετά τον έλεγχο της τυπικής πληρότητας του υποβληθέντα φακέλου , αυτός προωθείται στην Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, που είναι η αρμόδια υπηρεσία τροποποίησης υφιστάμενης άδειας χρήσης ύδατος.
β) αλλαγή της χρησιμοποιούμενης ποσότητας ύδατος που έχει καθοριστεί,
γ) αντικατάσταση αδειοδοτημένης υδροληψίας εφόσον τεκμηριώνεται ότι
αα) εξυπηρετεί την ίδια δραστηριότητα,
ββ) δεν μεταβάλλεται η απολήψιμη ποσότητα του ύδατος η οποία πρέπει να γίνεται από τον ίδιο υδροφορέα και
γγ) δεν αλλάζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.
δ) επέλευση περιστατικών έκτακτης ανάγκης σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 9 της υπ’ αρ.146896/2014 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2878/Β/27-10-2014), όπως ισχύει.
ε) αλλαγής του δικαιούχου ή προσθήκης νέου δικαιούχου.
Προϋποθέσεις
1. Για την τροποποίηση υφιστάμενης άδειας χρήσης ύδατος, απαιτείται η υποβολή από τον ενδιαφερόμενο φακέλου εις τριπλούν (το πρωτότυπο σε έντυπη και ψηφιακή μορφή συνοδευόμενο από δύο αντίγραφα). 2. Ο φάκελος θα πρέπει να είναι σύμφωνος με τα όσα ορίζει η με αρ. 146896/2014 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2878/Β/27-10-2014) με θέμα: «Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων. Διαδικασία και όροι έκδοσης των αδειών, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος τους και άλλες συναφείς διατάξεις», όπως ισχύει. 3. Όλες οι υπογραφές θα πρέπει να βεβαιώνονται ως προς τη γνησιότητα τους.
Παράβολα
Δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλων
Δικαιολογητικά
Τα δικαιολογητικά προσκομίζονται εις τριπλούν (το πρωτότυπο σε έντυπη και ψηφιακή μορφή συνοδευόμενο από δύο αντίγραφα), όπως προβλέπεται από την σχετική Κ.Υ.Α. 1.Αίτηση - Δήλωση του Παραρτήματος IV της ΚΥΑ οικ. 146896/2014 (Φ.Ε.Κ. 2878/Β’/2014). 2.Βεβαίωση του αρμόδιου Δήμου ή/και Τ.Ο.Ε.Β. ότι δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες σε νερό για την αιτούμενη χρήση από το υφιστάμενο δίκτυο. 3.Απόδειξη έννομου συμφέροντος. •Ατομική ιδιοκτησία: Για την απόδειξη ιδιοκτησίας του σημείου υδροληψίας και των αιτούμενων προς άρδευση αγροτεμαχίων: α) συμβολαιογραφικό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει εμπράγματο δικαίωμα (κυριότητα, επικαρπία, δουλεία) ή β) αριθμό κτηματολογίου/κτηματολογικού διαγράμματος ή γ) ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης ή άλλου ενοχικού δικαιώματος ή δ) αντίγραφο ΟΣΔΕ/ ΟΠΕΚΕΠΕ. Σε περίπτωση έλλειψης των ανωτέρω: α) κοινή απόφαση των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών ή Γ. Γ. Αποκ. Διοίκησης για τη παραχώρηση δημόσιας έκτασης ή β) παραχώρηση χρήσης με βεβαίωση δημόσιας αρχής, ή γ) αντίγραφο Ε9 ή δ) υπεύθυνη δήλωση του ιδιόκτητη για την νόμιμη παραχώρηση της χρήσης του σημείου της υδροληψίας ή/και των χώρων όπου γίνεται η χρήση του ύδατος. • Αρδευτική ομάδα : Ιδιωτικό Συμφωνητικό σύστασης αρδευτικής ομάδας συνδικαιούχων του σημείου υδροληψίας (αναφορά ποσοστών) και ορισμού εκπροσώπου καθώς και απόδειξη της ατομικής ιδιοκτησίας των προς άρδευση αγροτεμαχίων. • Εταιρεία/συλλογικό όργανο : Σε περίπτωση που ο αιτών ενεργεί για λογαριασμό νομικού προσώπου/συλλογικού οργάνου, νόμιμη εξουσιοδότηση εκπροσώπησης. 4. Πίνακας με τα αιτούμενα προς άρδευση αγροτεμάχια, όπου να αναγράφεται για έκαστο από αυτά η θέση, η έκταση, το είδος της καλλιέργειας και το όνομα του ιδιοκτήτη. 5.Χάρτης κτηματολογίου ή αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος ή απόσπασμα ορθοφωτοχάρτη ή εικόνα ψηφιακής εφαρμογής ή απόσπασμα τοπογραφικού χάρτη Γ.Υ.Σ. σε κατάλληλη κατά περίπτωση κλίμακα που θα παρουσιάζει: 5.Για αγροτική χρήση που είναι καταγεγραμμένη στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (Ο.Σ.Δ.Ε.), αντίγραφα δηλώσεων των τελευταίων πέντε (5) ετών.
α) το σημείο υδροληψίας με συντεταγμένες σε προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ ‘87 και
β) τα περιγράμματα των περιοχών χρήσης ύδατος και τις αποστάσεις τους από το σημείο υδροληψίας.
γ) για γραμμικά έργα, την όδευση και τις συντεταγμένες της αρχής και του τέλους του έργου και των κομβικών σημείων της όδευσης τους, σε προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ ’87.
Νομοθεσία
Η με αρ. 146896/2014 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2878/Β/27-10-2014) με θέμα: «Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων. Διαδικασία και όροι έκδοσης των αδειών, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος τους και άλλες συναφείς διατάξεις», όπως ισχύει.
Αρμόδια Διεύθυνση
Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο αρμόδιο στέλεχος του Τμήματος Υδροοικονομίας:
κος Πανταζόγλου Φώτιος, τηλ. 2813410130,email :fpantazoglou@crete.gov.gr