Η υποβολή της αίτησής σας μπορεί να πραγματοποιηθεί ψηφιακά επιλέγοντας τον παραπάνω σύνδεσμο "ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ". Προκειμένου να ενημερωθείτε αναλυτικά σχετικά με τη διαδικασία ψηφιακής υποβολής του αιτήματος καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, δείτε "Αναλυτική Περιγραφή".
Χρόνος διεκπεραίωσης: Από πέντε (5) έως δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες από την κατάθεση στην Υπηρεσία της σχετικής αίτησης με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.
Οδηγίες - παρατηρήσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΒΗΜΑ 1ο: Κατεβάστε, συμπληρώστε και υπογράψτε το σχετικό έντυπο της αίτησης. ΒΗΜΑ 2ο: Εξασφαλίστε όλα τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά. ΒΗΜΑ 3ο: Ψηφιοποιήστε τόσο την αίτηση όσο και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε μορφή pdf. ΒΗΜΑ 4ο: Επιλέξτε "Υποβολή αιτήματος". ΒΗΜΑ 5ο: Συνδεθείτε με τους κωδικούς Τaxisnet. Αυτόματα θα βρεθείτε στο περιβάλλον της προσωπικής σας θυρίδας και στο συγκεκριμένο αίτημα που έχει επιλέξει. ΒΗΜΑ 6ο: Επιλέξτε την Περιφερειακή Ενότητα (Νομό) στην οποία επιθυμείτε να απευθύνετε το αίτημα. ΒΗΜΑ 7ο: Επισυνάψτε την αίτηση συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη, σε μορφή pdf. ΒΗΜΑ 8ο: Επισυνάψτε ένα προς ένα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται, σε μορφή pdf. BHMA 9ο: Υποβάλλετε το αίτημά σας επιλέγοντας «Υποβολή». Η αίτησή σας λαμβάνει αυτόματα αριθμό πρωτοκόλλου και διαβιβάζεται στον/στην αρμόδιο/α υπάλληλο της Υπηρεσίας, που προβαίνει σε έλεγχο πληρότητας. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθούν ελλείψεις σε κάποιο ή κάποια από τα δικαιολογητικά, θα ενημερωθείτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και στην προσωπική σας θυρίδα και η επεξεργασία της αίτησής σας από την Υπηρεσία διακόπτεται έως ότου υποβάλετε σωστά όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υποβάλετε συμπληρωματικά μέσω της θυρίδας σας, το/τα δικαιολογητικό/ά που σας έχουν ζητηθεί. Εφόσον όλα τα δικαιολογητικά έχουν υποβληθεί σωστά, ο αρμόδιος υπάλληλος διεκπεραιώνει το αίτημα και σας ενημερώνει ηλεκτρονικά με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσω της θυρίδας σας για την ολοκλήρωσή του αιτήματος, επισυνάπτοντας το απαντητικό έγγραφο/έγγραφα. ΠΡΟΣΟΧΗ! Εφόσον το αίτημα υποβληθεί ψηφιακά, τόσο η αίτηση (υπογεγραμμένη) όσο και τα δικαιολογητικά που τη συνοδεύουν θα πρέπει να κατατεθούν σε μορφή pdf. Σύμφωνα με το άρθρο 13 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679, υπεύθυνος επεξεργασίας για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιλαμβάνονται στην αίτησή σας, είναι η Περιφέρεια Κρήτης. Η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αφορά αποκλειστικά και μόνο την εκτέλεση των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας. Πρόσβαση στα δεδομένα αυτά μπορεί να αποκτήσει κάθε πολίτης υπό τους όρους του άρθρου 5 του Ν.2690/1999 σε συνδυασμό με τον Κανονισμό Πληροφόρησης Πολιτών της Περιφέρειας Κρήτης. Τα δεδομένα αποθηκεύονται για το χρονικό διάστημα που είναι αναγκαίο για την επεξεργασία του αιτήματος του πολίτη και στη συνέχεια για σκοπούς αρχειοθέτησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Κάθε υποκείμενο δεδομένων έχει δικαίωμα (α) πρόσβασης στα δεδομένα που το αφορούν (β) να ζητήσει την διόρθωσή τους, τον περιορισμό της επεξεργασίας τους καθώς και τη λήψη αντιγράφων σε κοινώς αναγνώσιμο μορφότυπο (δικαίωμα στην φορητότητα των δεδομένων), σύμφωνα με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων. Κάθε θιγόμενος έχει δικαίωμα προσφυγής στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Προϋποθέσεις
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 5833/155045/12-12-2013 (ΦΕΚ 3324/27.12.2013) «Καθορισμός συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Καν.(ΕΚ) 607/2009 της Επιτροπής για τον καθορισμό ορισμένων λεπτομερών κανόνων εφαρμογής του Καν.(ΕΚ) 1234/2007 όσον αφορά τις προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης και τις προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις, την επισήμανση και την παρουσίαση ορισμένων προϊόντων του αμπελοοινικού τομέα», Η αρµόδια ΔΑΑ αξιολογεί τα στοιχεία διοικητικού χαρακτήρα (δηλώσεις παραγωγής, εσοδείας ή/και τα στοιχεία του αμπελουργικού μητρώου τα οποία έχει στη διάθεσή της) και αποφασίζει για την ανακατάταξη του οίνου. Με την απόφαση της αυτή η αρμόδια αρχή ανακαλεί το πιστοποιητικό που είχε αρχικά εκδοθεί και χορηγεί νέο πιστοποιητικό. Η επιχείρηση επιστρέφει στην αρμόδια αρχή το αρχικό πιστοποιητικό και στην περίπτωση που γίνεται ανακατάταξη οίνου ΠΟΠ επιστρέφονται και οι ταινίες ελέγχου οι οποίες έχουν χορηγηθεί.
Παράβολα
Στην περίπτωση που η επιχείρηση ζητήσει την ανακατάταξη πιστοποιημένης ποσότητας οίνου σε μια νέα γεωγραφική ένδειξη ή ποικιλιακό οίνο για την οποία δεν έχει λάβει κατά την τρέχουσα περίοδο σχετική πιστοποίηση, καταβάλει για την μεταβολή αυτή το προβλεπόμενο τέλος, ήτοι: Κατηγορία Ποσότητα προς Πιστοποίηση (HL) Ποσό (Ευρώ) Π.Γ.Ε./ΠΟΙΚΙΛΙΑΚΟΙ 0-1.000 1.001-10.000 10.001 και άνω 100 200 300 Τύπος παραβόλου: - Οίνος Π.Γ.Ε. μικρότερης περιοχής Νομού: 5654 - Οίνος Π.Γ.Ε. Νομού: 5655 - Οίνος Π.Γ.Ε. Διαμερίσματος: 5656 - Ποικιλιακοί οίνοι: 5657. Η πληρωμή του παραβόλου μπορεί να γίνει με κωδικούς TAXIS στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo
Δικαιολογητικά
Η επιχείρηση καταθέτει στην αρμόδια ΔΑΑ αίτηση-υπεύθυνη δήλωση για μεταβολή της πιστοποίησης οίνων, στην οποία περιγράφει τους λόγους για τους οποίους επιθυμεί την μεταβολή αυτή.
Νομοθεσία
Αρμόδια Διεύθυνση
Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης & Κτηνιατρικής ΠΕ
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνστε στα αρμόδια στελέχη της Υπηρεσίας:
κα Ταβερναράκη Νίκη, τηλ. 2813 407916, e-mail ntavernaraki@crete.gov.gr και
κο Κυριτσάκη Κωνσταντίνο, τηλ. 2813 407918, e-mail kyritsakis@crete.gov.gr
ή στο τηλεφωνικό κέντρο της Υπηρεσίας, τηλ. 2813 407955, e-mail daa-her@crete.gov.gr